IBM komt met AI-marketingproducten

0
142
IBM

Kunstmatige intelligentie kan veel betekenen in de marketingwereld. Zo kennen we de chatbot die vragen van bezoekers beantwoordt aan de hand van de vragen die zij stellen via Facebook Messenger of WhatsApp. IBM wil de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie voor marketingdoeleinden vergroten en komt met drie verschillende marketingtools, genaamd IBM Watson Ads Omni, Predictive Audiences en de IBM Media Optimizer.

IBM Watson Ads Omni

De technologie die ingezet wordt voor deze marketingproducten is de Watson-technologie. Deze technologie gebruikt men nu vooral in de medische sector. Nu kunnen ook andere branches gebruik maken van deze technologie. Denk bijvoorbeeld aan LEGO, een merk dat gebruik maakt van de IBM Watson Ads Omni om de klanten te helpen met het uitzoeken van de meest geschikte cadeautjes. Door een aantal vragen te stellen komt de technologie met de beste suggestie voor de klant.

IBM Media Optimizer

Gepersonaliseerde advertenties zijn natuurlijk interessant, maar als niemand ze ziet of opmerkt heeft, dan heeft de advertentie nog steeds geen effect. Daarom heeft IBM ook hiervoor een tool uitgebracht. Dat is de IBM Media Optimizer. De Intelligent Bidder is een onderdeel van de Media Optimizer. Deze tool zorgt ervoor dat bedrijven het juiste kanaal kunnen vinden om de advertentie te plaatsen. Daarnaast wordt de klantreis goed in kaart gebracht op basis waarvan deze kanalen worden uitgekozen.

Predictive Audiences

De Predictive Audiences technologie is ontwikkeld om het voor bedrijven makkelijker te maken om de doelgroep te bepalen. In eerste instantie werd deze technologie alleen gebruikt om weersvoorspellingen te doen. IBM wil nu dat het breder ingezet kan worden. Deze tool maakt een profiel van de mensen die het meest geneigd zullen zijn om bepaalde producten te kopen. Die mensen kun je als bedrijf dan natuurlijk het beste benaderen.

Deze tools kunnen bedrijven helpen om effectievere marketingcampagnes op te zetten en de doelgroep die zij voor ogen hebben aan zich te binden. Naar onze mening een zeer interessante ontwikkeling die veel bedrijven kan helpen om te groeien.

Bron

LAAT EEN REACTIE ACHTER