Internet of Things toepassingen in hotels

0
102
Internet of Things

Met de komst van nieuwe technologieën zoals artificial intelligence en smart data wordt personalisatie in de reisbranche steeds toegankelijker. Ook in hotels zijn er verschillende technologieën toegepast om de beleving van de gasten te verbeteren. Daarnaast kan het een verbetering van de service opleveren. In dit artikel worden drie Internet of Things toepassingen nader belicht. 

Internet of Things toepassing 1: Robot butler

Deze robot fungeert als butler en kan het hotelbezoek van de gasten nog aangenamer maken. Denk bijvoorbeeld aan het verzorgen van roomservice en het verzorgen van extra handdoeken. De robot butler staat altijd klaar voor de hotelbezoeker, op ieder moment. Hij weet precies de weg door het hotel omdat hij voorzien is van navigatie.

Lees hier ons artikel over robots die kunnen zorgen voor een betere pandbeveiliging.

Internet of Things toepassing 2: Smart Mirror

Deze spiegel is eigenlijk een soort tablet waarmee allerlei informatie kan worden opgevraagd. Denk aan informatie over het weer van de komende dagen. Ook kan de spiegel dienen als een soort persoonlijke assistent omtrent het uitkiezen van een outfit voor die dag. De service van een hotel kan hiermee naar een hoger niveau getild worden.

De Smart Mirror is voorzien van kunstmatige intelligentie. Hierdoor wordt het mogelijk om een persoonlijke assistent in de hotelkamer te hebben die je voorkeuren kan onthouden. Op basis van die voorkeuren kunnen ze je over verschillende dingen informeren.

Internet of Things toepassing 3: Smart watch

De smart watch is natuurlijk geen nieuw fenomeen, maar er is een interessante toepassing die in de hotellerie wordt verwacht. In hotels zijn er natuurlijk veel gasten met verschillende nationaliteiten. Het is niet te doen voor de medewerkers om iedere taal te spreken, en daarnaast kun je als hotel niet altijd verwachten van de gasten dat ze goed Engels spreken. Daarvoor is er de smart watch die de baliemedewerkers real-time voorziet van de juiste vertalingen.

Uit het voorgaande is duidelijk geworden dat nieuwe technologieën kunnen helpen met het verbeteren van de service en de klantbeleving in hotels. Er zijn natuurlijk nog dingen die niet via technologie kunnen worden opgelost, maar het kan wel helpen om de beleving van de klanten in hotels te verbeteren

LAAT EEN REACTIE ACHTER