KLM Blue Bot: Uw persoonlijke inpakhulp

0
229
Blue Bot

KLM staat voor een goede service. Met verschillende innovaties zijn zij de reiziger niet alleen op het vliegveld en in het vliegtuig van dienst. Dit wordt steeds verder uitgebreid, KLM is er namelijk voor u in de stad, maar ook thuis. Met de komst van de Blue Bot biedt KLM thuis hulp omtrent het inpakken van uw koffer.

Blue Bot

Eerder schreven we al over de KLM Care Tag die reizigers wegwijs maakt in onze hoofdstad. KLM komt nu met iets nieuws, zij hebben een spraakassistent gelanceerd: de Blue Bot. Deze persoonlijke assistent helpt u bij het inpakken van de koffer voordat u op reis gaat. Wanneer de spraakassistent weet wat de bestemming is, kan zij zelfstandig opzoeken of het daar warm of koud is en wat de weersvoorspellingen zijn. Op basis daarvan wordt vervolgens een advies gegeven over de bagage die ingepakt moet worden. Niet alleen KLM-reizigers kunnen gebruik maken van de spraakassistent, ook andere reizigers kunnen gebruik maken van de Blue Bot.

Kunstmatige intelligentie

De Blue Bot maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om steeds slimmer te worden en de reiziger steeds beter van dienst te zijn. Door middel van machine learning leert de spraakassistent van de eerdere gesprekken. Hierdoor wordt het steeds slimmer en kan het de reiziger steeds beter van dienst zijn. De Blue Bot is niet alleen intelligent, maar heeft ook een eigen persoonlijkheid. Een professionele assistent die behulpzaam en vriendelijk is, maar af en toe ook pittig kan zijn. Doordat de BB steeds meer leert over je, kan zij steeds beter op jouw behoeften inspelen. Het is daarbij wel belangrijk om te weten dat de informatie die ze over je verkrijgt geanonimiseerd wordt. Hierdoor wordt de privacy niet geschaad.

KLM geeft aan hiermee de reiziger in haar gehele reis van dienst te willen zijn. In de toekomst kunnen we nog meer services verwachten zodat de KLM de reiziger kan bijstaan in de gehele customer journey.

LAAT EEN REACTIE ACHTER