KLM test gepersonaliseerde audio-advertenties

0
85
Gepersonaliseerde audio-advertenties

We zijn al een tijdje bekend met persoonlijke advertenties op Facebook en op andere websites. Deze advertenties krijgen we te zien op basis van ons zoekgedrag. De welbekende cookies verzamelen deze informatie. KLM gaat een stapje verder dan dat, en gaat de advertenties nog meer afstemmen op de real time omstandigheden van de gebruiker. Zij komen met gepersonaliseerde audio-advertenties. 

KLM is een vooruitstrevend bedrijf op het gebied van Internet of Things toepassingen. Zo schreven we eerder al over de KLM Care Tag en de Blue Bot Zij zijn nu aan het testen of het interessant is om via Spotify gepersonaliseerde advertenties te laten horen. Op basis van het luistergedrag van de gebruikers en de persoonlijke omstandigheden kan KLM de meest geschikte boodschap verzenden. Op basis van het muziekgenre dat je op dat moment luistert, de weersomstandigheden en de plaats waar je bent wordt een geschikte boodschap uitgezocht.

Gepersonaliseerde audio-advertenties, hoe werkt het?

Alle omstandigheden hebben een eigen onderdeel en op deze wijze wordt de audioboodschap gemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan de volgende situatie: iemand is op een regenachtige plaats aan het strand, en luistert naar zomerhits. Op basis hiervan kan er een advertentie worden afgespeeld die op deze omstandigheden inspeelt. KLM zal dan een zomervakantie in de zon aanprijzen. Het doel van deze gepersonaliseerde audioboodschappen is om ook wanneer mensen muziek luisteren relevant te kunnen zijn voor de specifieke situatie waar mensen zich in bevinden.

Relevant zijn voor de doelgroep is onmisbaar in de huidige marketingstrategie. KLM probeert met deze test deze relevantie te bereiken. KLM vindt het belangrijk om ook buiten het vliegtuig en het vliegveld van toegevoegde waarde te zijn voor de reiziger of toekomstige reiziger. Of het daadwerkelijk gaat zorgen voor meer conversie, is nog maar de vraag. Dat is iets wat op dit moment nog lastig te meten is maar in de toekomst wellicht mogelijk is.

Bron

LAAT EEN REACTIE ACHTER